Poslední Rožmberk | Jaroslav Pánek

21.05.2024

Název: Poslední Rožmberk

Autor: Jaroslav Pánek

Nakladatelství: Brána 1996

Žánr: historie, literatura faktu

Počet stran: 224

Anotace: V našich dějinách nenajdeme šlechtice, který by vstoupil do obecného povědomí tak hluboce jako poslední Rožmberk. Ačkoli Petr Vok žil již v letech 1539 - 1611, legenda o něm se rozvíjí od 17. století až podnes. Petr Vok byl ve skutečnosti především proslulým mecenášem kultury a největším bibliofilem české renesance, velmožem, který završil slávu rožmberského rodu.

Nepříliš dlouhá kniha poutavě vypráví život posledního Rožmberka Petra Voka, mladšího bratra Viléma z Rožmberka. Pan Jaroslav Pánek, přední historik Rožmberků, napsal faktografickou knihu, která se čte doslova sama a stránky mi rychle ubíhaly před očima. Za pár dní jsem jí měla velmi brzo přečtenou. Dozvěděla jsem se mnoho zajímavých informací nejen o jeho životě, ale i politické situaci v Českém království 16. a 17. století. Mě osobně nejvíce zajímaly jejich bratrské vztahy v rodině, protože Petr Vok byl nejmladším sourozencem. Dlouho se snažil vyjít ze stínu svého staršího bratra, místy mi přišlo, jako by trpěl jistým komplexem druhorozenosti. Tuto knihu jsem si velmi oblíbila a Petr Vok si našel cestu k mému srdci.   

Mé hodnocení: ⭐⭐⭐⭐⭐  

© 2020  Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky