V noci jsem svobodný | Nocte

27.09.2020

Název: Nocte

Autor: Cole Courtney

Nakladatelství: CooBoo

Žánr: román, YA

Série: #1

Počet stran: 344

Anotace: Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina - moje dvojče, můj bratr Finn - je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám stébla. Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. Proč? To kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.


Příběh vypráví o dvojčatech Calle a Finnovi. Děj začíná, kdy Calla volá své matce, která zrovna řídí auto a na cestě domů havaruje. Nezvládne řízení a při autonehodě přijde o život. Calla je mobilem svědkem srážky! Nic jí nepřidává na tom, že její otec je majitelem pohřebního ústavu a žije obklopena smrtí. Ten kdo ji pomůže, bude kluk Dare, který si pronajal malý domek patřící k pohřebnímu ústavu. Její bratr Finn je duševně nemocný a jeho stav se postupně zhoršuje. Přesto ho Calla svou druhou polovinu miluje. Ale proč se Finn chová tak divně? Jaké tajemství ukrývá Dare?

Celý příběh je takový tajemný a ponurý, smrt matky, pohřební ústav a bratrovo šílenství... Kniha je čtivá, má rychlý napínavý gradující spád. Všude jsou nějaké záhady, tajemství a v závěru budete hodně překvapeni, protože konec je velmi nepředvídatelný a zaskočí vás, tak jako mě. 

Ještě nikdy jsem nečetla o schizofrenii a bylo zajímavé nakouknout někomu do hlavy, do takto myslí. Finn často bojuje se svým šílenstvím a představami a Calla se mu snaží pomoct. Jednou na skupinové terapii se seznámí s Darem, který je chytrý, krásný, hraje na piano a umí malovat. Calla se do něj zamiluje, ale něco jí nesedí. On něco skrývá. 

Kniha je velmi originální, se skvělými zápletky a velkým nečekaným závěrem. Mě se kniha líbila, bylo to krásné oddechové čtení. 

Mé hodnocení: ⭐⭐⭐⭐ 

© 2020  Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky